Dag 8 – Min uppväxt

Jag föddes i Madrid i Spanien och bodde där tills jag var runt fem, sex år gammal :)
Jag lärde mig spanska bättre än svenska under tiden jag bodde där, och när jag pratade svenska så sa jag vartannat ord på spanska. När jag var runt åtta månader gammal blev jag utsedd till Spaniens sötaste bebis -98, haha.
Jag började skolan där i tidig ålder, när jag var runt fyra år gammal faktiskt ;o Där gick jag i en stor klass med nästan bara killar. Min bästa vän i skolan var en kille jag inte minns namnet på och min bästis utanför skolan var en tjej som heter Iris. Alla spanjorer (:
Under den tiden var jag katolik, jag minns att jag älskade att gå i kyrkan (nu är jag lutheran och bryr mig inte det minsta c:).
Jag flyttade till Finland och började dagis pånytt. Jag fick nya vänner, Tomas, Anna och Victoria (som två av dem ännu går i min klass) och ja. Det var väl det :)

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Ditt namn:

Din e-mail: (kommer inte synas)

Din URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Kommer du hit ofta?

Trackback
RSS 2.0